ادونس کلینیک

محصولات و خدمات قابل ارائه در مرکز تخصصی ارتوز و پروتز سلیمانی به گونه ایست که نیاز اکثر کاربران را متناسب با شرایط جسمانی خود تامین میکند

ادونس کلینیک

محصولات و خدمات قابل ارائه در مرکز تخصصی ارتوز و پروتز سلیمانی به گونه ایست که نیاز اکثر کاربران را متناسب با شرایط جسمانی خود تامین میکند

کلینیک تخصصی ادونس خدمات پزشکی و ارتوپدی فنی، اسکن کف پا، کفی طبی، کفش دیابتی و انواع کفش طبی کودکان را برای هموطنان عزیز ارائه می دهد.

  • ۰
  • ۰

ارتوپدی فنی یکی از رشته های زیر مجموعه پزشکی است که هدف از آن تولید انواع پروتز و ارتوزها است که در کنار تولید این محصولات به آموزش بیماران در این زمینه نیز می پردازد. همانگونه که می دانید تولید و آموزش نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد که ادونس کلینیک در این زمینه توانسته است در طی سالیان متمادی رضایت مشتریان را همواره کسب نماید.

ارتوپدی فنی برای اکثر مردم ناشناخته و مبهم می باشد، مگر کسانی که بنابر اقتضای شرایط جسمیشان نیاز به مراجعه به مراکز ارتوپدی فنی پیدا می کنند و باید بیشتر در مورد ارتوپدی فنی بدانند. امروزه بیماران بسیاری از مشکلات ارتوپدی رنج می برند، مشکلاتی همچون درد یا ناهنجاری های مفصلی نمونه ای از این مشکلات است. اما نقص عضو یکی از بدترین مشکلات ارتوپدی است که علاوه بر از بین رفتن زیبایی ظاهری شخص، در کارکرد او و از دست دادن اعتماد بنفسش بسیار تاثیر گذار است. بنابراین رشته ارتوپدی فنی که زیر مجموعه ای از رشته پزشکی است به این دسته از بیماران و کسانی که از مشکلاتی همچون ناهنجاری های مفصلی، درد در مفاصل و سایر بیماری های ارتوپدی رنج می بردند، کمک می کند تا مشکل این دسته از بیماران حل شود.

 

ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی

ارتوپدی فنی چیست؟

هدف ارتوپدی فنی طراحی و ساخت انواع ارتوزها و پروتزها است که برای بیماری های ارتوپدی تجویز می شوند و در کنار آن نحوه استفاده از این وسایل نیز به بیمار آموزش داده می شود. افرادی که در زمینه ارتوپدی فنی مشغول به کار هستند به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول:

ارتزیست ها هستند که کار آن ها تولید و طراحی ارتوزها است.

دسته دوم:

پروتزیست ها هستند که به ساخت و طراحی انواع پروتزها مشغول هستند. افرادی که در حوزه ارتوپدی فنی مشغول به فعالیت هستند دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ارتوپدی فنی هستند اما برخی از آن ها نیز تکنسین فنی بوده که به صورت تجربی ارتوپدی فنی را یاد گرفته اند. این افراد دانش فنی و مکانیکی استفاده از مواد را دارند. همچنین این دسته از افراد باید با آناتومی بدن انسان آشنایی کامل داشته باشند و انواع بیماری های حرکتی را نیز بشناسند.

 

ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی

منظور از ارتوز در ارتوپدی فنی چیست؟

ارتوزها وسایلی هستند که به منظور اصلاح وضعیت یا کنترل حرکت بدن در یک قسمت استفاده می شوند. بیماران مختلفی ممکن است از این ارتوزها استفاده نمایند. مثلا افرادی که در سانحه یا تصادف به قسمتی از بدنشان ضربه وارد شده،  بعد از بهبود باید به مراکز ارتوپدی فنی مراجعه کنند و از ارتوزهای خاصی برای مراقبت و بهبود حرکت آن قسمت استفاده نمایند. همچنین افرادی که دچار اختلال در کنترل حرکات مفاصل بوده و یا به دلیل بیماری های عصبی دچار عدم کنترل حرکات در اندام های بدن هستند، باید از ارتوزهای استاندارد سازی شده با علم ارتوپدی فنی، استفاده نمایند. برخی از ارتوزها در ارتوپدی فنی به صورت سفارشی و با توجه به نیاز بیمار ساخته می شوند اما برخی از ارتوزها نیز به صورت آماده وجود دارند که در ارتوپدی فنی ارتوزیست ها نحوه استفاده از این وسایل را باید به بیمار آموزش دهند.


ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی

 

منظور از پروتز در ارتوپدی فنی چیست؟

پروتزها اندام های مصنوعی هستند که به جای یک عضو از دست رفته بدن در مرکز ارتوپدی فنی به کار گذاشته می شوند. هر شخص در طول عمر خود ممکن است به دلیل حادثه ای مانند سوختگی یا ضربه به قسمتی از اندام، دچار نقص عضو شود. همچنین برخی از کودکان که در بدو تولد دچار نقص عضو هستند، نیز جز این دسته از افراد هستند که باعث استفاده از پروتزها می شود.علم روز ارتوپدی فنی بسیاری از ناهنجاری های اندامی را بررسی کرده و راه حلی کارگشا برای انها ارائه می دهد. کسی که در حوزه ارتوپدی فنی فعالیت می کند، باید سطح دانش خود را با علم پزشکی و دانش روز فناوری های تخصصی پزشکی تنظیم کرده و طبق آخرین دستاوردهای روز دنیا پیش برود.

پروتزها جایگزین عضو از دست رفته می شوند تا فرد بتواند با اعتماد بنفس بیشتر در جامعه حضور یابد. یک پروتزیست باید پروتز را مطابق با سایر اندام های بدن طراحی و تولید نماید. برای ساخت پروتز، ابتدا قالب گیری انجام شده و پروتز پس از ساخت به اندام مورد نظر وصل می شود. پروتزها در قسمت های فوقانی و تحتانی استفاده می شوند. همچنین پروتزها می توانند جنبه زیبایی یا عملکردی داشته باشند. پروتزهایی که در قسمت های فوقانی بکار برده می شوند کاربردی هستند و پروتزهایی که در قسمت تحتانی استفاده می شوند بیشتر حالت زیبایی دارند.

 

ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی


 

چرخه درمان بیماران با ارتوپدی فنی

چرخه فرآیند درمانی که پروتزیست و ارتوتیست ها طبق دستورالعمل متخصص ارتوپدی فنی، برای درمان بیماران از آن استفاده می کنند، به شرح ذیل می باشد.

  • در مرحله اول مشکل، سوابق بیماری و معلولیت های فرد بیمار بررسی می شود.
  • در مرحله دوم، ارتوز یا پروتز برای درمان بیماری تجویز می شود. اما بهتر است قبل از تجویز، روش های جایگزینی مانند عمل جراحی، گچ گیری و کلا درمان های جایگزین برای بیمار بررسی و انجام شود و پس از بهبود اساسی، روند تجویز از سر گرفته شود. پس از ساخت وسیله مورد نیاز بیمار، باید آموزش های لازم درباره استفاده از وسیله به بیمار داده شود.
  • مرحله سوم شامل پیگیری های بلند مدت است، بهبود وضعیت بیمار، بازگشت بیمار به جامعه و بهبود هر چه بیشتر کیفیت زندگی بیمار، در این مرحله انجام می شود.

 

ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی

ارتوپدی فنی ادونس کلینیک

ادونس کلینیک تحت نام گروه سلیمانی یکی از بهترین مراکز ارتوپدی فنی در تهران است که با سال ها سابقه طولانی در زمینه ساخت و تولید انواع ارتوز و پروتز، توانسته است نقش بزرگی در بهبود بیماران ارتوپدی ایفا کند و رضایت مشتریان را طی سالیان مختلف کسب نماید. بهترین متخصصان ارتوپدی فنی در زمینه ارتوز و پروتز در ادونس کلینیک گرد هم آمده اند تا بتوانند به جامعه هر چه بیشتر خدمت نمایند و بهترین خدمات را با بهترین کیفیت به بیماران ارائه دهند.

انواع ارتوزها و پروتزهای ادونس کلینیک

گروه سلیمانی انواع ارتوزها ( اندام فوقانی - اندام تحتانی ) و پروتزهای تخصصی را برای بیماران تولید می نماید. AOF یکی از ارتوزهای بسیار پرکاربرد است که توسط گروه سلیمانی و توسط تیم ارتوپدی فنی، تولید می شود. این پروتز انواع مختلفی دارد و برای درمان آسیب های نخاعی، اسپلنت شبانه، همی پلژی، دراپ فوت، فلج عصب پلونئال و جلوگیری از افتادگی مچ پا استفاده می شود. زانوبندهای تخصصی گروه سلیمانی با بهترین کیفیت برای درمان دردها و مشکلات مفصل زانو تهیه و تولید می شود. این زانو بندها در انواع و اقسام مختلف برای کاربردهای گوناگون تهیه می شود. همچنین گروه سلیمانی انواع پروتزهای زیبایی و کاربردی را با بهترین کیفیت برای درمان بیمارانی که دچار نقص عضو شده اند، تهیه می نماید. دیگر خدمات قابل ذکر این کلینیک می توان به ساخت انواع کفش طبی (کفش دیابتی، کفش مخصوص خار پاشنه و همنچنین کفی طبی) و کفش طبی کودکان اشاره کرد.

 

  • ۹۸/۰۲/۰۸
  • ادونس کلینیک

ارتوپدی فنی

کفش

کفش طبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی